• HOME
  • PUKKELPOP
  • TEAM
  • CONTACT
  • LOGIN
  • Pukkelpop 2025

    Pukkelpop 2025

    Functies

Afbraak

Je helpt met de afbraak van de camping. Je zorgt ervoor dat je op tijd bent voor de briefing en denkt steeds aan de veiligheid. Je bent verantwoordelijk voor het materiaal dat je uitleent en volgt de aanwijzigingen van de verantwoordelijken. Veiligheidsschoenen zijn absoluut verplicht!

Locatie:

Backstage+ingang leveranciers

Deze functie is gevarieerd. - Jullie bewaken de backstage ingang van onze Stupcamping: Enkel toegang verlenen aan stupmedewerkers met witte bandjes. - Jullie onderhouden het sanitair en douches van de stupmedewerkers. - Kampeerders die EHBO nodig hebben melden jullie aan en leiden hen naar de EHBO zone (tirolertent) - Jullie openen de poort aan de Putvennestraat wanneer jullie via de walkie daartoe verzocht worden.

Locatie:

Bospost

Jij zorgt voor controle op de wandelweg richting camping B. Je bemant het kruispunt tussen de wandelweg naar Camping B en de kinderboerderij. Je weet duidelijk wie je mag doorlaten en wie niet: crew en fietsers mogen door, festivalbezoekers niet. Voertuigen worden nooit doorgelaten op de wandelweg. Omdat de bospost verder verwijderd ligt van de camping, neem je best water of frisdrank en enkele boterhammen mee naar je post. Te bereiken via Inkomzone B.

Locatie:

Catering

Jij helpt mee met de bereiding van de warme maaltijden voor de eigen medewerkers. Daarnaast zorg je ook voor de bevoorrading van de boterhammenstand voor de kampeerders en eigen medewerkers. Je zorgt voor een vlotte werking in de eetzaal, opdienen, afwassen en opkuisen.

Locatie:

Controle Camping

Locatie:

Controle Hades Zone

Jullie bewaken de wandeldoorgang tussen de Putvennestraat en de festivalsite. Gemotoriseerd vervoer moet tegengehouden worden aan het wandelpad en niemand mag de voetbalsite betreden, tenzij daartoe gemachtigd.
Locatie:

Controle parking kinderboerderij

Jij bent de baas van de parking op de kinderboerderij: Je leidt de bezoekers van de kinderboerderij naar hun zone, je regelt de kiss and ride (auto's mogen kampeerders en materiaal afzetten, maar niet onbemand blijven staan), je controleert de parkeervouchers van hen die op de Stup-Parking mogen staan. Je werkt nauw samen met de controlepost op de crewparking en herstelt de signalisatie als nodig.
Locatie:

Coördinatiecel Dispatch

De coördinatiecel is het centrum van het communicatie- en beslissingssysteem. Alle communicatie komt en vertrekt vanuit deze cel. Vragen en opmerkingen via de walkies worden door jou behandeld en in samenspraak met het hoofd van de cocel opgelost. Je staat in contact met de organisatie van Pukkelpop voor algemene coördinatie en roept de security of technische dienst op indien nodig. Belangrijk dus! Kom ruim op tijd om de werking goed te leren kennen.

Locatie:

Decoratie

Locatie:

extra tapploeg festivalweide

Tijdens deze shift, zal je de tapploegen ondersteunen op de festivalweide. Je verzamelt aan het secretariaat om je vervolgens in groep naar de tapstand 12 op de wei te verplaatsen. Deze functie bestaat uit frigo's bijvullen, tappen, drank aanvoeren, drank doorgeven.
Locatie:

Flexploeg

De flexploeg kan op ieder moment overal ingezet worden als versterking. Je moet je beschikbaar houden en de procedures van alle verschillende taken doorgenomen hebben. Het gaat om allerlei functies, onderhoud backstageruimte (sanitair, ...), controle buitenrand, beheer wandelweg en flexibele bemanning van drukke posten. Wanneer je geen specifieke taak hebt, sta je steeds klaar aan het Stup Office.

Locatie:

Inkomcontrole Oost

Jij bent ervoor verantwoordelijk dat enkel bevoegde personen toegang krijgen tot de camping. Je controleert inkomende personen op het juiste bandje of correcte accreditatie. Je kijkt bij nieuwe kampeerders van welke vereniging zij zijn en duidt hun zone aan op het aanwezige plannetje. Campers die zich aanmelden verbindt je met terreinbegeleiding Oost. Zij leiden hen naar de juiste plaats.
Locatie:

Inkomcontrole West

Jij bent ervoor verantwoordelijk dat enkel bevoegde personen toegang krijgen tot de camping. Je controleert inkomende personen op het juiste bandje of correcte accreditatie. Je kijkt bij nieuwe kampeerders van welke vereniging zij zijn en duidt hun zone aan op het aanwezige plannetje.
Locatie:

Multifunctionele balie

Jij bent de bartender van Paradise City. Je zorgt voor drank en boterhammen voor de crew als een goede gastheer. Wie geen boterhammenbandje heeft, betaalt € 1 voor 1 drankje of 2 boterhammen. Je beheert de uitleen- en bewaardienst, je houdt de toog proper en vertelt enkele moppen indien nodig. Je houdt goed de administratie en kassa bij en vraagt steeds een identificatiebewijs bij uitlening. Je maakt een stock en kassaverslag bij aanvang en slot van de shift.

Locatie:

Nachtbewaking

Nachtbewaking van materiaal tijdens opbouw en afbraak. Om het uur controleer je de verschillende locaties op de camping. Daarnaast voer je kleine opbouw- en afbraakwerken uit. Je blijft steeds wakker en bent aanwezig op het terrein.

Locatie:

Opbouw

Je helpt met de opbouw van de camping. Je zorgt ervoor dat je op tijd bent voor de briefing en denkt steeds aan de veiligheid. Je bent verantwoordelijk voor het materiaal dat je uitleent en volgt de aanwijzigingen van de verantwoordelijken. Veiligheidsschoenen zijn absoluut verplicht!

Locatie:

Opening STUP-camping

Zoals de voorgaande jaren pintjes tappen tijdens de BBQ, ook voorbereiden en opruimen achteraf!
Locatie:

Parkeerwacht Artist Parking

Bewaking en uitbating van de Artiesten Parking. Je begeleidt de auto's veilig naar hun parkeerplaats en de wandelaars naar de crew-office. De auto's zet je zo kort mogelijk tegen elkaar. Daarnaast zorg je voor de bewaking van de geparkeerde auto’s / busjes. Als linten of nadars verplaatst zijn herstel je deze. Bij het uitrijden zorg je dat dit veilig kan gebeuren. Werk samen met de medewerkers van Crew Parking B.
Locatie:

Parkeerwacht Crew B

Je begeleidt de auto's veilig naar hun parkeerplaats en de wandelaars naar de crew-office. Je vult de parking van voor naar achter (nadar zetten). De auto's zet je zo kort mogelijk tegen elkaar. Daarnaast zorg je voor de bewaking van de geparkeerde auto’s. Als linten of nadars verplaatst zijn herstel je deze. Bij het uitrijden zorg je dat dit veilig kan gebeuren.
Locatie:

Parkeerwacht parking A

Je begeleidt de auto's veilig naar hun parkeerplaats . Je vult de parking van voor naar achter (nadar zetten). De auto's zet je zo kort mogelijk tegen elkaar. Daarnaast zorg je voor de bewaking van de geparkeerde auto’s. Als linten of nadars verplaatst zijn herstel je deze. Bij het uitrijden zorg je dat dit veilig kan gebeuren.
Locatie:

Sanitair Oost

Proper sanitair is voor kampeerders héél belangrijk. Jij zorgt voor een korte, snelle schoonmaak na elk gebruik en 1 grondige schoonmaak van 2 daartoe afgesloten douchecabines per shift of indien nodig. Per shift is er 1 verantwoordelijke voor de vrouwendouches, 1 voor de mannendouches, 1 voor de vrouwenwc’s, 1 voor de mannenwc’s. Iedereen werkt samen. 

Om te weten welke douches gebruikt zijn en moeten schoongemaakt worden beheren jullie een systeem met tokens.
Locatie:

Sanitair West

Proper sanitair is voor kampeerders héél belangrijk. Jij zorgt voor een korte, snelle schoonmaak na elk gebruik en 1 grondige schoonmaak van 2 daartoe afgesloten douchecabines per shift of indien nodig. Per shift is er 1 verantwoordelijke voor de vrouwendouches, 1 voor de mannendouches, 1 voor de vrouwenwc’s, 1 voor de mannenwc’s. Iedereen werkt samen. 

Om te weten welke douches gebruikt zijn en moeten schoongemaakt worden beheren jullie een systeem met tokens.
Locatie:

Secretariaat

Dit is het centrale punt voor allerhande administratie. Naar medewerkers toe is dit het aanspreekpunt van de organisatie. Het secretariaat zal instaan voor: toezicht gehouden op de aanwezigheid van de medewerkers (scannen). Verdeling van t-shirten voor medewerkers. Verdeling van medewerkersbandjes. Verdeling van walkie-talkies. Beheren van de inkomsten en opmaken van de respectievelijke kassa's in samenwerking met de financiële cel van het festival.

Locatie:

Taptent

Als je werkt aan de tap van het festival ben je een buitenbeentje. Onze meeste medewerkers werken op de crewcamping.
Als je "Toog" hebt, werk je dan samen met de andere tappers op het festival. 
Via onze verantwoordelijke Tommy Goessens (tgoessens@ stupvzw.be) krijg je dan de nodige informatie.  

Locatie:
Festivalweide - Tap 12

Technische ploeg

Jij wordt ingezet om problemen met elektriciteit, water en constructies op te lossen. Daarnaast kan je ingezet worden voor schrijnwerkerij etc... Je werkt nauw samen met onze externe partners en met Giel Wynants, de verantwoordelijke van de technische ploeg. Gebruik je eigen walkie-kanaal.

Locatie:

Terreinbegeleiding Oost

Je maakt kampeerders wegwijs naar hun slaapplaats (via coördinaten campingflyer), bewaart de rust en signaleert problemen aan de cocel. Gasbussen worden in beslag genomen bij controle. Je verdeelt en bevestigt vuilzakken en haalt afval (gescheiden) op. Wandel goed rond tussen de tenten en in het bosje. De terreinbegeleiding duidt steeds één algemene verantwoordelijke aan.

Locatie:

Terreinbegeleiding West

Je maakt kampeerders wegwijs naar hun slaapplaats (via coördinaten campingflyer), bewaart de rust en signaleert problemen aan de cocel. Gasbussen worden in beslag genomen bij controle. Je verdeelt en bevestigt vuilzakken en haalt afval (gescheiden) op. Je plaatst de campers kort bij elkaar. De terreinbegeleiding duidt steeds één algemene verantwoordelijke aan.

Locatie: